22
فروردین

برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و فولکلور کشور


 به نقل از تسنیم، محسن سمیع اظهار داشت: جشنواره " پیران چنگی" در شهرستان قوچان با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی مقامی استان اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات برگزاری جشنواره موسیقی مقامی" پیران چنگی" هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: همچنین در حاشیه این جشنواره از کتابی با محوریت موسیقی مقامی جنوب خراسان رضوی رونمایی می‌شود.

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی و فولکلور کشور در شهرستان تربت جام خبر داد و افزود: این جشنواره در صورت تامین اعتبار و تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه نخست امسال برگزار می‌شود.

سمیع از برگزاری همایش "مناجات خوانی و سحر خوانی" همزمان با ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد مقدس خبر داد و گفت: همچنین همایش "‌آواها و نواها" موسیقی مقامی با محوریت معرفی آیین‌ها بومی استان و تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی استان در دستور کار قرار دارد.

وی به برنامه‌های حمایتی ازهنرمندان عرصه موسیقی خراسان رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: اعزام هنرمندان به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و جشنواره موسیقی فجر به صورت جدی در دست پیگیری است.

سرپرست اداره موسیقی ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از هنرمندان موسیقی استان که در سطح ملی فعالیت می‌کنند حمایت می‌شود.